Αγαπητοί φίλοι, Μπορείτε να στέλνετε τα κείμενά σας στο palmografos@gmail.com - Δωρεάν δημοσίευση Αγγελιών στο palmografos@gmail.com

Μάριαν Άντερσον: Η πρώτη Αφροαμερικανή σοπράνο που νίκησε το ρατσισμό!

Αρχική | Μουσική | Κλασική Μουσική | Μάριαν Άντερσον: Η πρώτη Αφροαμερικανή σοπράνο που νίκησε το ρατσισμό!

Μάριαν Άντερσον 1897- 1993

Ο διάσημος Ιταλός μαέστρος Αρτούρο Τοσκανίνι είπε για τη Μάριαν Άντερσον: “Μια φωνή σαν κι αυτήν γεννιέται μια φορά στα 100 χρόνια”.


Πράγματι, η Μάριαν Άντερσον, ήταν η πρώτη Αφροαμερικανή που τραγούδησε στην περίφημη Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης στις 7 Ιανουαρίου 1955 και συγκεκριμένα στην όπερα “Un ballo in maschera” του Βέρντι. Ο δρόμος για την επιτυχία όμως δεν ήταν καθόλου εύκολος, αφού η Άντερσον βρέθηκε αντιμέτωπη με τη ρατσιστική νοοτροπία της εποχής.*


Το 1939 οι “Κόρες της Αμερικανικής Επανάστασης” , (“Daughters of American Revolution”),της απαγόρευσαν να τραγουδήσει στο Auditorium της Οργάνωσης, λόγω του χρώματός της, γεγονός όμως που μάλλον της βγήκε σε καλό, αφού η Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ, Ελεάνορ Ρούζβελτ, σε ένδειξη διαμαρτυρίας, παραιτήθηκε από την Οργάνωση και κανόνισε να τραγουδήσει η Άντερσεν στα σκαλιά του Μνημείου Λίνκολν στην Ουάσιγκτον, όπου και αποθεώθηκε από πάνω από 75.000 ανθρώπους! (βλέπε τα δύο video που ακολουθούν).


Η Μάριαν έκανε μια λαμπρή καριέρα τόσο στις Η.Π.Α. όσο και στην Ευρώπη και τιμήθηκε πολλές φορές με διάφορα βραβεία. Το 1986 της απονεμήθηκε το Αμερικανικό Εθνικό Βραβείο Τεχνών, (U.S.National Arts Award), για την εξαιρετική φωνή της, αλλά και για τη συνεισφορά της στην άρση των απαγορεύσεων για τους Αφροαμερικανούς καλλιτέχνες.

Πηγή: Βιβλιοθήκη του Κογκρέσσου, Ουάσιγκτον D.C.

*Μια πολύ σημαντική προσθήκη από τον κύριο Γιώργο Παναγιώτου, άγνωστη στον περισσότερο κόσμο:

Ο Δημήτρης Μητρόπουλος διηύθυνε εκείνη την παράσταση της Μέτ και με  δική του επιμονή δέχτηκε η Μέτ να τραγουδήσει η Αντερσον.

(Βλ. τη βιογραφία του Μητρόπουλου από τον  William R. Trotter, Priest of Music -The Life of Dimitri Mitropoulos, Amadeus Press, Oregon USA, 1995, p.370. To βιβλίο έχει κυκλοφορήσει και στα ελληνικά).


As a teenager, Marian Anderson worked at low-paying jobs in Philadelphia, Pennsylvania, in order to earn money for her singing lessons. Do you think she ever dreamed of performing at the Metropolitan Opera (“the Met”) in New York City? If she did, the support of her family and community helped make that dream become a reality. On January 7, 1955, she became the first African American to perform at the Met, America’s most highly esteemed opera house. Anderson sang the role of a fortuneteller in an opera by the Italian composer Giuseppe Verdi, called Un Ballo in Maschera (“A Masked Ball”).

Although Marian Anderson faced racial prejudice throughout her career, she overcame it through perseverance. In 1939, the Daughters of the American Revolution barred her from singing in its auditorium in Washington, D.C. In protest, First Lady Eleanor Roosevelt resigned from the organization and helped arrange for Anderson to sing on the steps of the Lincoln Memorial. More than 75,000 people showed up.

Anderson had a remarkable career, appearing in concerts and recitals across the U.S. and in Europe. Noted conductor Arturo Toscanini remarked that “a voice like hers comes only once in a century.”
Marian Anderson received many awards and honors throughout her life, including the U.S. National Arts Medal in 1986, which she won for her magnificent singing and for helping to break the color barrier for African American performers.

Info: The Library of Congress, Washington D.C.








Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο Twitter

#ΜένουμεΣπίτι Τρεις οπερέτες που ανέβηκαν στο «Ολύμπια» τώρα δωρεάν στο διαδίκτυο

24 Μαρτίου 2020, 19:51
«Η Εύθυμη Χήρα», «Η Ωραία Ελένη» και «Ο Ορφέας στον Άδη», παραστάσεις των δύο ...

Ο θρίαμβος του βιολιού: Oistrakh, Menuhin & Rostropovich, 1965 - Δείτε το κονσέρτο live!

13 Νοεμβρίου 2019, 21:26
Οι βιρτουόζοι του βιολιού David Oistrakh,Yehudi Menuhin (Baron Menuhin) και Mstislav Rostropovich σε μια ...

Μπαλέτο: "Ο κύκνος που πεθαίνει" - Μάγια Πλισέτσκαγια (1959), live

20 Νοεμβρίου 2018, 19:19
Ένα αριστούργημα, μια συγκινητική εκτέλεση από τη χαρισματική και ανεπανάληπτη Ρωσίδα Maya Plisetskaya (20 ...


Σχολιάστε το άρθρο:



συνολικά: | προβολή:

    image

    Ποιος θυμάται την Ασπασία;

    «Σκοτώνω την κόρη μας για να μη γίνει σαν και εσένα. Κανονικά θα έπρεπε να σκοτώσω εσένα, αλλά επειδή θα ζήσεις, όσο ζήσεις, με το βάρος του θανάτου της, θα είναι καλύτερα». Φωτoγραφίες: Σπυριδούλα Φατούρου/facebookΜε αποδέκτη την εν διαστάσει σύζυγό του, Σπυριδούλα Φατούρου, άφησε αυτό το σημείωμα που ξεχειλίζει χολή και κακία ο 47χρονος πατέρας της Ασπασίας πριν αυτοκτονήσει, αφού είχε ...
    Διαβάστε το άρθρο
Newsletter
Email:
Λέξεις κλειδιά
Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
3.00